Etusivu » Myynti ja markkinointi » 3 syytä miksi kaikki myy ei ole hyvä

Kommentit

3 syytä miksi kaikki myy ei ole hyvä — 2 kommenttia

  1. Terve Heikki,

    Pyysit kommentoimaan,
    Minusta mielenkiintoista luettavaa mutta minä olen kyllä käsittänyt tuon kaikki myy ”teeman” vähän eri tavalla. Eli niin että kaikki firman työntekijät joita mahdolliset asiakkaat kohtaavat joko fyysisesti, puhelimitse tai digitaalisesti on valjastettu olemaan firman käyntikortteja positiivisella tavalla, juttelee asiakkaiden kanssa, varmistaa että kaikki on kunnossa, haistaa mahdollisen lisämyynnin jne. Kaipa se kaupallinen puoli, ehdoista ja hinnoista neuvotteleminen+sopiminen kuitenkin on tarkoitus mennä varsinaisen sales managerin tai vastaavan kautta. Ei kai sitä se olutkuorman kuski tai LVI-asentaja likaisine käsineen missään firmassa tee, mihin on myyjiä erikseen palkattu?
    Itse tykkään tästä ”kaikki myy”- ajatuksesta ja uskon sen olevan enemmän asennejuttu kuin sitä että kaikki tekijät varsinaisesti niitä sopimuksia allekirjoittavat? Vai ?
    Muuten, mielenkiintoista lukea sinun katsauksia, luen niitä aina välillä ja ne ovat inspiroivia ja ajatuksia herättäviä. Mukavaa kevään odotusta!

    • Niin. Noin se usein on. Kaikki myy ei oikeasti tarkoita, että kaikki myisivät, tekisivät sen mitä myynti tekee vaan jotain muuta. Valitettavasti se muu, mitä kaikkien tulisi oikeasti tehdä jää hämäräksi ja se tulisi selkeyttää. Selkeyttämistä on mm opastus siihen kuinka haistaa lisämyynnin. Mielestäni lisämyynnin haistaminen on osaamisjuttu ja myynnin on ohjattava ja opastettava tunnistamaan lisämyynnin paikat. Asennejuttu on sitä kun tietää mitä pitäisi tehdä eikä tee.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>